Wednesday, February 10, 2010

Major media cover Human Rights Watch report on Rwanda's political opposition


 

Victoire Ingabire, presidential candidate of the FDU-Inkingi, left the Kigali, Rwanda Police Criminal Investigation Division headquarters after 4 hours questioning on "genocide ideology," "divisionism," and links to the FDLR militia in Eastern Congo, but she was not arrested. 


The BBC, Reuters, and AFP, are all covering the Human Rights Watch report, published February 10, 2010, Rwanda: End Attacks on Opposition Parties, in which its director, Kenneth Roth, says:

"Rwanda has a long way to go. Despite the facade of occasional elections, the government essentially runs a one-party state. And ironically, it is the genocide that has provided the government with a cover for repression."


Reuters South Africa:  Rwanda opposition faces intimidation




On February 10th, hundreds of people protested in front of the embassy in Brussels against the repression and dictatorship in Rwanda.

Many now ask how the Washington Post, the New York Times, and the U.S. State Department will respond, given that Rwanda is the U.S.A's closest ally in Africa, with an army of 70,000 to 100,000 serving in accordance with U.S. foreign policy all over Africa, and, that Hillary Clinton, speaking at the 2009 African Growth and Opportunities Conference in Nairobi, called Rwanda "the beacon of hope for Africa."

And, how Canadian Prime Minister Stephen Harper and British Prime Minister Gordon Brown will respond.   Both championed Rwanda's application to enter the Commonwealth last November, despite the adamant objections of the Commonwealth Human Rights Initiative Group.

No comments: