Monday, May 26, 2008

dutch embassy and IND trespass european free movement laws

Read this article in dutch about a german who lives in the Netherlands and is married with a Surinam lady and still can't get her overhere. Those dutch government officials say she needs an MVV. What are they doing there???is that just discrimination, racism of people who don't know the law? Or is it a government policy!!!!

If you want to ask them after reading the story below you can allways ask them what school they went to to get to work at the ambassy to produce this kind of crap. EU Law is soo clear, even without going to highschool they could have known that this lady from surinam should receive an entry visa without delay.

More info on how to reach the embassy is found on their website:
http://suriname.nlambassade.org/
You can write or phone them, or email them asking why they refuse entry to the family members of EU citizens. Which version of the European treaty they got under their pillow.

Van Roseveltkade 5
Paramaribo
Tel: 00-597-477211
Fax: 00-597-477792
E-mail: Emailadres prm@minbuza.nl



Ik ben van Duitse nationaliteit en woonachtig sinds 2000 in Dordrecht.
Sinds december 2007 ben ik met mij vrouw getrouwd. Deze huwelijk is naar de M43 procedure in Dordrecht worden geregisterde.

Last vrijdag is mij vrouw op de ambassade in Paramaribo gewest om een Toeristenvisum
Aangevraagde. (dat is de weg die mij de IND heft voorgelegd. Toeristenvisum en dan afsprak bij de IND voor toets op rechtmatige verblijf in de EU.)

Nu heft de medewerker bij de in Paramaribo direct bij de visums aanvrage mij vrouw volgende dingen gevraagd.
Doh
1. Ho zo zij geen Mvv hat aangevragt (volgens IND moet dat niet Ik ben eu onderdan en zij moet een toets rechtmatiege verblijf in de EU anvragen)
2. hoe zij heft leren kennen. (hoezo doet dat zij interesseren dat is in mij zicht een kwestie die door de IND bij de registratie van de trouwakten in Nederland zijn worden gevraagd)
3. Hoe vak ik in Suriname ben gewest. (ook niet bij de registratie gevraagt)
4. Op zij met mij kinderen doet hebben. (ja staat op de trouwakte dat ik een zoon heb erkent.)


Vandaag doet zij de informatie ontvangen dat haar visum is niet goedgekeurd.
Wieder met de opmerking dat zij geen MVV heft gevraagd.
En dat er nog vragen zijn in verbinding met haar verblijf in Nederland.
Dat het op minst 8 weken doet duren bevroor zij een antwoord doet bekom.



Ik heb voor haar voor vandaag een ticket gekocht dat geld is nu weg.
Een bezoek bij mij gezin is nu niet te doen.
Ik werk veel in het buitenland de termijnen zijn ook voor niets worden verschoven.
Met wat zijn die in Paramaribo bezig.


Kunt u mij hier iets uitlegen.
Bij wie kan ik klachtindienend.
Wat kan ik doen.

Met vriendelijke groeten

1 comment:

ColoredOpinions said...

Er blijken meer van dit soort gevallen te zijn waarbij ambassade personeel doet alsof ze de rechten van EU burgers niet kennen. Het is dus kennelijk systematisch regeringsbeleid. Deze regering doet daar niets aan, want immigranten moeten toch alleen maar inburgeren en aanpassen.